13 trösklar för dig med Ortorexi

pinsaLåt mig ta min resa hit till Rom som underlag för att se vad som skulle bli något mer problematiskt eller inte fungerat spontant för dig med Ortorexi.

  1. Flygresan – det fanns bara bagetter med ost och skinka (onyttigt)
  2. Försening av planet – (missade mattider)
  3. Kallt hotellrum – (kallare om man har ortorexi)
  4. Det fanns inget gym och väldigt kallt och regnigt ute (toppen??)
  5. Värma sig på liten bar – irish coffee (aaahh grädde och alkohol)
  6. Apertivo ingick som visade sig vara chips, jordnätter, snittar och friterad potatis och räkor ca 15 olika saker (massor av gluten, fett)
  7. Pinsa till middag enligt rekommendation fr kyparen (som pizza)
  8. Hotellfrukost med crossanter som enda bröd och sötad yoghurt för övrigt. Inga ägg. Endast päron och apelsin som frukt (utöver pärsika på burk).
  9. Ställa upp som försöksperson för ämnesomsättningsmätningsutrustning – (fel värden)
  10. Bjuden på rån och godis under möte – (socker)
  11. Knökfullt med turister ink. på alla restaturanger (känna sig iakttagen)
  12. Restauranger öppnar tidigast 19.30 så mat sent (för sent)
  13. Olika uppköp runt i staden (saboterar träningstider)
  14. Ceasar sallad – säkert kort (med 20 linjer majo övanpå)
  15. …………..

ceasarsalladyvonnelin_metabolismtestDet här har inträffat på mindre än 1 1/2 dygn. Självklart kan man låta bli att äta, träna trots att det är iskallt och säga nej till det man bjuds på. Men det är just det som omgivningen uppfattar som sjukt, oupphyfsat och även har svårt att förstå.

2 kommentarer Lägg till

  1. Stina skriver:

    Gott med pärsika, men akta dig för oupphyfsat folk 😉

    1. linyvonne skriver:

      Absolut 🙂

Kommentera