Att flighter blir försenade är inte ovanligt. Att man ofta väntar in kommande passagerare från ett försenat flyg, särskilt om det är det egna flygbolaget, är vanligt och god service om förseningen är rimlig. Om det inte går att vänta brukar man ta hand om passagerarna för att hjälpa till med ombokning.
Air Berlin – ska jag ta upp på alla mina fördrag om dålig service
Air Berlin är ett skämt! Vårt flyg från Rom till Berlin var försenat. Det landade en kvart innan vårt nästa flyg till Stockholm men som tur var parkerade vi vid gaten alldeles intill. Döm om vår förvåning när vi kom till gaten för vårt nästa flyg och man lät meddela att vi hade blivit bortplockade från flyget.
Ett system och inte ett misstag – de ska ha klagomål
Varför ska Air Berlin ha massor med elaka kommentarer och uppmaningar till bojkott? Jo för att det är satt i system. Man hade givit våra platser till andra efter systematisk överbokning. Utan kompensation för de som drabbas ska tilläggas.
Nåja, söka upp en representant för att boka om till nästa flyg. Ingen fanns där. En handläggare i avagångshallen fick till slut tag på en representant men denne lät meddela att nästa flyg var överbokat så där fick vi ingen plats. Sedan la man på luren. Ingen representant för andra strandade resenärer fanns heller. Hade det varit lågpris så okey men det var det inte.
Tack KLM
KLM var de som till slut hjälpte oss att komma ombord på ett av deras flyg. Inte helt utan insats ska tilläggas. Så ska en slipsten dras. Så nu blir det mycket ros till KLM och ris till Air Berlin. Ris sprider sig tio gånger fortare än ros så det är en god idé att ta hand om sina kunder.