Pladask

on

Det blev inget blogginlägg igår helt enkelt för att jag sprang fram och tillbaka till en reception på Hotel Arts i Barcelona. Jag och Anatoli hade något speciellt att fira så vi beslöt att ha en svit vilket inte hänt tidigare. Men därefter gick det mesta fel.

  1. Rummet var inte klart och vi väntade 3,5 timmar på att få det klart.
  2. När vi kom till rummet fanns i princip ingenting klart: minibar tom, ingen välkomsthälsning, inget välkomnande i form av frukt/vin el. som är brukligt.
  3. Inga koppar, glas.
  4. Inget kaffe till maskinen.
  5. Smutsigt i ett av badrummen.
  6. Ingen ”påse” med vattenflaskor som verkar vara hur man gör det här.
  7. Ingen information om room service, frukost el. liknande.

med mera. Helt kort – det fanns inget välkomnande alls. Efter de första två rundorna till repan skulle det skicka upp saker men de kom aldrig. Man erbjöd dubbla flaskor vatten…??? Gång nummer fyra fick jag prata med chefen som lovade att gottgöra med Champagne och tilltugg till rummet. Istället fick vi 6 handdukar och schampo. Ett par rundor till och en bricka med koppar, glas, vatten kom.

En sista runda till den ansvarige och en flaska Cava, oliver och nötter dök upp. Men själva kortet med ursäkt kom dagen efter att någon öppnad kuvertet (och inte bemödat sig med att fixa ett nytt kuvert) stack det under dörren.

Vi har mycket tålamod båda jag och min man men sviten var svindyr och nivån på service nådde absolut inte upp till de antal stjärnor som hotellet har. En förlorad dag med sammanlagt sex timmars väntan och kraschade förväntningar.

Men, men….. vi gick ut till slut och tog en middag på 9R, en restaurang där jag firade jämt för fem år sedan ganska exakt. Idag, sista dagen blev betydligt bättre så vi har det bra men jag kommer inte rekommendera Hotel Arts i Barcelona till någon, även om vi tagit hänsyn till alla post covidfaktorer vilket man måste göra dessa tider. Den stackars ansvarige gjorde vad han kunde men hotellet lever inte upp till den standard man utlovar helt enkelt.

Kommentera