Slå dina kamrater med häpnad tusen gånger

Raka slag, hook och upper cut. Fler än så behövs inte för att arbeta igenom överkroppen på ett enkelt och rejält sätt. Knyt händerna med tummen på utsidan men inte så att den sticker ut. Stå med det ena benet längre fram än det andra i en så kallad free stance. 

Raka slag

Slå femtio raka slag med den främre näven. Slå femtio raka slag med den bakre näven. Slå femtio dubbelslag med främre/bakre. Byt sida.

Hook 

Slå femtio krok slag som går i en cirkel parallellt med golvet (inte från höft uppåt utan från axeln).  Gör som i tidigare övning dvs främre, bakre och sedan dubbel på båda sidor.

Upper cut

Slå femtio upper cut slag i cirklar som utåt inåt uppåt. Samma procedur som föregående övningar.

Efter detta gör du fem övningar med 20 repetitioner vardera.

  1. Armhävningar
  2. Sit ups
  3. Knäböj
  4. Utfall
  5. Rygglyft

GRATTIS – 1000 repetitioner avklarade

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.