Nio av tio följer YouTube

on

Vi blir köpbenägna

Nittio procent av de som är mellan 15 och 35 år följer YouTube så ofta som varje vecka. Över hälften av dessa överväger att köpa något vilket talar ett tydligt språk, det är en marknadsföringskanal även om jag tycker man hittar mycket roligt och intressant där. Men kanske måste vi vara lite mer restriktiva när vi tror att allt som visas stämmer och det vanliga hederliga bondförnuftet kan vara till stor hjälp här.

Insta faller

Många har börjat att avpolitera Instagram på grund av alla sponsrad reklam som det är betydligt enklare att se hur influencers får betalt för att visa specifika produkter. Youtube är lite lurigare och sociala mediers starkaste säljkanal, men där finns ju så mycket bra saker!

Dags att bli Youtube smart. 

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.